Visite - Reisverslag uit Matlock Bath, Verenigd Koninkrijk van Laura Pouw - WaarBenJij.nu Visite - Reisverslag uit Matlock Bath, Verenigd Koninkrijk van Laura Pouw - WaarBenJij.nu

Visite

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Februari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Matlock Bath

Nou ik ben weer alles aan het oppakken, na voor mijn gevoel een vakantie week. Terwijl ik gewoon in mijn eigen huis was en gewoon naar school ben gegaan. Op dit moment heb ik een hele to do lijst naast mij liggen, waaronder een blog schrijven op staat. Dit is er vorige week bij in geschoten, omdat zondag mijn familie en Nick hier al waren. Dit gaat een wat andere blog dan normaal worden, namelijk een beschrijving per dag. Wat ik dus zei dat ik niet zou doen, maar dus nu toch wel ga doen.

Vorige week zaterdag 18-02 kwamen ze aanrijden in hun taxi busje, er ging meteen van alles mis met het huisnummer en sleutels van het appartement waar mijn ouders en mijn broertjes zouden slapen. Daarbij horend dat Marleen is omgeroepen op het vliegveld en mijn moeder streng aangesproken is door één van de stewardessen. Begin was erg goed dus! Iedereen kennis laten maken met fish & chips, wat onwijs tegenviel want het is één vette bende. In de avond zijn Nick, Marleen, Jeroen en ik naar de stad gegaan. Iets te laat want er stonden overal bewakers waardoor Jeroen nergens naar binnen mocht. Gelukkig hebben wij uiteindelijk een pub gevonden waar niemand stond, en Jeroen dus ook binnen mocht zitten. Later kwamen nog andere Nederlanders gezellig bij ons zitten. Marleen en Jeroen zijn eerder terug gegaan, ik moest die avond Nick natuurlijk nog even een club laten zien waar we meestal zijn in het weekend. Ook wilde ik hem kennis laten maken met de andere internationale studenten, die uiteindelijk minimaal kwamen opdagen die avond dus dat ging niet door.

Zondag heb ik mijn ouders een rondleiding door Derby gegeven; mijn route naar de universiteit, de universiteit zelf, sportcentrum op de universiteit waar ik altijd training heb en het centrum. Voor de rest was de zondag een relax dag met veel spelletjes.

Maandag zijn we naar Nottingham gegaan, naar Robin Hood en de oudste pub van Engeland. Alleen Nick was goed bezig door een biertje te drinken, ik was tevreden met mijn hot chocolate. De intu van Nottingham is zo’n tegenvaller als je die vergelijkt met de intu van Derby waar ik ze dinsdag mee naar toe heb genomen.
In de middag ben ik naar school gegaan en bleven de anderen daar. Na mijn les zou ik zoals normaal volleybaltraining hebben en iedereen zou komen kijken. Super leuk! Wat blijkt.. twee keer in ons seizoen kunnen wij niet trainen i.v.m. een andere sport die op dat moment de zaal zou hebben. En ja hoor 1 van die 2 keer was die dinsdag. Geen volleybal training dus, maar wel meer tijd om te eten en klaar te maken voor de voetbal wedstrijd tussen the Rams en Burton.

Woensdag is mijn familie weer vertrokken naar Nederland en is Nick gebleven. In de middag zijn we naar een fantastisch mooi verlaten terrein geweest. Wat een kunst is die graffiti soms! Elke woensdagavond is een uitgaansavond met de internationale studenten, dus nu poging twee voor Nick om hen te ontmoeten. En natuurlijk ging het allemaal weer niet door deze avond, de club waar we altijd naar toe gingen was leeg die avond en dus gingen we met ons groepje Nederlanders naar een andere club.

Donderdag zouden Nick en ik een dagje weg gaan, maar net zoals bij jullie in Nederland was het hier ook onwijs aan het stormen en hebben we er maar een relax dagje van gemaakt. In de avond zijn we weer uiteten geweest bij Turtle Bay, een restaurant waar we ook nog met mijn ouders zijn geweest. Daar kon Nick namelijk nog een keer een hele kip naar binnen werken.. En het restaurant heet Turtle Bay wat Nick natuurlijk al helemaal gelukkig maakt.

Gelukkig konden wij vrijdag wel een dagje weg geweest en zijn we naar Matlock Bath geweest, een dorpje net op de rand van het Peak District. Wat was het een prachtige dag! Echt vakantie! We hebben twee Engelse mannen ontmoet; Peter en John van wie wij tijdens de rit in de bus allemaal achtergrond informatie kregen over de omgeving. Daarna hebben ze ons naar de kabelbaan gebracht waar Nick en ik mee naar boven gingen. Toen ze weg liepen lieten ze nog wel even weten dat ze nog een uitnodig voor onze bruiloft verwachten… Ik was op pad met Nick vonk of Freek de With, ben er nog niet uit; ‘Whoa schaapjes, een grutto, konijnenkeutels! Laterrrr!’ Alle off road paadjes hebben we gehad en onze schoenen zaten dan ook diep onder de modder. Ik moet toegeven, op deze manier kwamen we wel op de mooiste plekjes terecht met de mooiste uitzichten! We hebben nog een rondleiding gekregen door prachtige grotten en in het dorpje zelf was nog een Aquariumworld waar we natuurlijk ook naar binnen moesten. Nick heeft die avond nog een keer fish & chips gegeten die gelukkig wel erg lekker was. Die avond was het de laatste poging om een keer zoals normaal uit te gaan en mensen te ontmoeten, dit was gelukkig eindelijk aardig gelukt! Nog steeds niet iedereen, maar Nick kent nu wel veel mensen waar ik mee om ga.

Zaterdagochtend is Nick weer vertrokken en was het weer heel rustig en saai allemaal. Gelukkig kwamen er in de middag twee meiden lekker thee drinken en kletsen, zo had ik alvast wat afleiding.

Zondag zijn Tim en ik een keer naar een andere kerk gegaan, deze kerk was jawel in een bioscoop! Een keer wat anders dan de houten banken. En weer leuke mensen ontmoet! Hierna ben ik samen met Mirthe en Naomi naar de Spaanse jongens (en 1 uit Luxemburg) gegaan voor een pancakemiddag. We zijn er al eerder geweest voor een pizza-avond en deze keer dus pannenkoeken. O en wat kunnen zij goed koken! Uiteindelijk is de pancakemiddag uitgelopen op alsnog een pizzanight met heel veel goede gesprekken en spelletjes. We zijn er uiteindelijk 11 uur lang geweest en hebben echt een top dag gehad!

Planning voor deze week: heeeeel veel schoolwerk en ons voorbereiden op een weekendje schotland- Edinburgh!!!

  • 27 Februari 2017 - 22:35

    Je Liefste Schoonmama:

    En de foto's illustreren je verhaal!! Leuk weer, Lautje!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op dit moment ben ik voor mijn minor internationalisering in Derby (Engeland). Hier ga ik op de universiteit drie vakken volgen om mij te verdiepen in het onderwijs van Engeland.

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 131609

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 30 November -0001

Derby

Landen bezocht: