University of Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Laura Pouw - WaarBenJij.nu University of Derby - Reisverslag uit Derby, Verenigd Koninkrijk van Laura Pouw - WaarBenJij.nu

University of Derby

Blijf op de hoogte en volg Laura

22 Januari 2017 | Verenigd Koninkrijk, Derby

Er is weer een week voorbij, een week waarin wij onze eerste echte lessen hebben gevolgd van onze gekozen modules. Wat ik zo mooi vind, is dat wij onze lessen niet krijgen in aparte internationale lessen.. Nee wij zitten samen met andere Engelse studenten in de klas en volgen gewoon de reguliere lessen. Zo krijgen wij nog meer mee hoe de lessen hier gegeven worden en wat er van de studenten verwacht wordt.

Ik heb er zin in, ik krijg nu nog meer het idee dat ik mij in bepaalde onderdelen van het onderwijs kan verdiepen. Zoals bij het vak specific learning difficulties. In Nederland is nu passend onderwijs, dit houdt in dat kinderen met leerproblemen in het reguliere onderwijs blijven meedraaien. De leerlingen worden minder snel naar speciaal onderwijs gestuurd, tenzij het echt niet mogelijk is op een reguliere school. Dan mogen ze naar speciaal onderwijs. Dit vraagt van de leerkrachten heel wat skills en persoonlijk vind ik dat wij in Nederland er nog te weinig op voorbereid worden.
Het is interessant om nog meer te weten te komen over leerproblemen zoals; dyslexie, adhd, autisme etc. Dit omdat dit misschien veel terug gaat komen in de toekomst van de leerkracht.

Nadeel is dat wij dus de lessen volgen hier zoals normaal, wij krijgen dus dingen te horen over de Engelse onderwijsgeschiedenis. Nou is geschiedenis voor mij echt super interessant maar niet echt makkelijk te koppelen aan de kennis die wij hebben. Het mooie van deze lessen is ook de verwondering van de Engelse klasgenoten en leerkrachten wanneer wij iets vertellen over de educatie in Nederland. Dat je bij ons kan blijven zitten als je een vak niet hebt gehaald is voor hen ondenkbaar. Of al die verschillende niveaus bij ons; VMBO, HAVO, VWO, MBO, HBO, Universiteit etc. Dan merk je, als we aan het uitleggen zijn hoe het zit met die niveaus, dat het zelfs onder de Nederlanders nog niet altijd duidelijk is. Wanneer een medelandgenoot verteld dat de mensen van het VMBO niet gemotiveerd zijn, niet hun best doen en alleen praktisch bezig kunnen zijn.. Dan moet ik daar zeer zeker even tegen in gaan.

Specific learning difficulties is dus één vak die wij volgen, maar ook education alternatives en managing behaviour.
Een beetje een formele blog, maar dan weten jullie in ieder geval wel wat meer over wat we op school uitspoken en dat wij niet alleen maar vakantie vieren. ;)

Ik merk gewoon aan mijzelf dat het schrijven niet zo lukt vandaag, vooral ook door te weinig slaap. En ja ik lag gewoon op tijd in bed, maar de buurt hier… Je verveelt je in ieder geval nooit, het ene moment loopt er midden in de nacht een man schreeuwend door de staart, het andere moment staat er een stoel in de fik voor ons huis, of wanneer je je buurman (de man die je al eerder hebt gehoord omdat, de muren zo dun zijn) voor het eerst ontmoet die stomdronken is, of je komt thuis van boodschappen doen staan daar een aantal huizen verderop twee personen stenen tegen de ramen te gooien en te schreeuwen. Ja, het is ons al gelukt om politie in ons huis te hebben. Dit was vanwege de stoel, de politie zou dit goed gaan onderzoeken omdat het de hele dag had geregend.. Hoe kan een stoel dan in de fik staan? En dan nu wat uit het onderzoek is gekomen: geen idee. Nooit meer wat gezien of gehoord van de politie die ook zou regelen dat de stoel opgeruimd zou worden (niet dus).
Nouja, misschien ga ik er wel aan wennen en wordt ik 's nachts niet meer wakker van al het kabaal.

O en nog iets over school: de lerares van managing behavior heeft blauw haar.

Byebye

  • 22 Januari 2017 - 16:53

    Coby De Graaf :

    Ga. Jij nu ook je haar verven Laura.? Heel leuk dat we weer mee mogen leven met je . Het is net of dat we even omzet hoekje mogen kijken . Lieverd ,ga lekker door ,geniet ervan ,dan doen wij het ook hoor.liefs van opa en oma XXXXXX

  • 22 Januari 2017 - 21:16

    Janneke De With:

    Is het engels een beetje te volgen in de lessen?
    Hoe gaat het met jouw engels?

    Fijn om weer wat te lezen over je leven daar hoor, Lau!!
    Heb je weer een receptje gebruikt??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Op dit moment ben ik voor mijn minor internationalisering in Derby (Engeland). Hier ga ik op de universiteit drie vakken volgen om mij te verdiepen in het onderwijs van Engeland.

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 131599

Voorgaande reizen:

05 Januari 2017 - 30 November -0001

Derby

Landen bezocht: